Klantcase: Schiphol Projects
Herinrichting Terminal 1 - Lounge 1
Het project
Het project betreft de herinrichting van Terminal 1 - Lounge 1 op Schiphol. Terminal 1 is de oudste terminal op de luchthaven en heeft in de loop der jaren diverse verbouwingen en uitbreidingen ondergaan. Gezien de stijgende passagiersaantallen en de ambitie van Schiphol om reizigers een hoogwaardige ervaring te bieden, voldoet de terminal niet langer aan de gestelde eisen. Het doel is om Terminal 1 uit te breiden en volledig te verbouwen. Het project is gestart in september 2019 en loopt nog door tot september 2025.
Onze rol
Onze professional begon voor dit project als trainee en kreeg de opdracht om een faseringsplan op te stellen voor de verbouwingswerkzaamheden. Hierbij lag de uitdaging in het feit dat de terminal tijdens de verbouwing operationeel moest blijven. Dit resulteerde in een complexe puzzel van beschikbare functies, tijdelijke functies en verschuivingen om bouwgebieden te kunnen creëren. Het plan van onze professioanl vormt nu de basis voor de planning van de uitvoering van het gehele project.
De EIFFEL Projecsts professional vervult nu de rol van projectmanager voor de business partners. In Terminal 1 zijn talloze winkeliers gevestigd die hun eigen winkels inrichten nadat ze casco opgeleverd zijn. Daarnaast moeten ze hun huidige inrichting slopen voordat het gebied wordt overgedragen aan de aannemer van het project. Een nauwkeurige afstemming tussen de aannemers van de business partners en de casco-aannemer is essentieel.
Op een typische dag bestaan de werkzaamheden uit:
- Communicatie met verschillende partijen;
- Toezicht op het verloop van de werkzaamheden op het bouwterrein;
- Fungeren als eerste aanspreekpunt voor zowel de aannemers als de business partners m.b.t. de winkels;
- Afstemming met de commerciële afdeling van Schiphol, die de belangen van de winkeliers behartigt;
- Toezicht houden op de afstemming tussen de ontwerpen van de aannemer en die van de business partners;
- BIM-modellen controleren.
Onze rol
Onze professional begon voor dit project als trainee en kreeg de opdracht om een faseringsplan op te stellen voor de verbouwingswerkzaamheden. Hierbij lag de uitdaging in het feit dat de terminal tijdens de verbouwing operationeel moest blijven. Dit resulteerde in een complexe puzzel van beschikbare functies, tijdelijke functies en verschuivingen om bouwgebieden te kunnen creëren. Het plan van onze professioanl vormt nu de basis voor de planning van de uitvoering van het gehele project.
De EIFFEL Projecsts professional vervult nu de rol van projectmanager voor de business partners. In Terminal 1 zijn talloze winkeliers gevestigd die hun eigen winkels inrichten nadat ze casco opgeleverd zijn. Daarnaast moeten ze hun huidige inrichting slopen voordat het gebied wordt overgedragen aan de aannemer van het project. Een nauwkeurige afstemming tussen de aannemers van de business partners en de casco-aannemer is essentieel.
Op een typische dag bestaan de werkzaamheden uit:
- Communicatie met verschillende partijen;
- Toezicht op het verloop van de werkzaamheden op het bouwterrein;
- Fungeren als eerste aanspreekpunt voor zowel de aannemers als de business partners m.b.t. de winkels;
- Afstemming met de commerciële afdeling van Schiphol, die de belangen van de winkeliers behartigt;
- Toezicht houden op de afstemming tussen de ontwerpen van de aannemer en die van de business partners;
- BIM-modellen controleren.
Hier zijn wij trots op
Dit project is van groot belang, gezien de historie van de terminal en de groeiende behoeften van de reizigers. Onze betrokkenheid als projectmanagers, met name bij de faseringsplanning en de afstemming met de business partners, heeft bijgedragen aan het succes van het project. We zijn er trots op dat we hebben kunnen bijdragen aan de realisatie van een vernieuwde en verbeterde Terminal 1, die voldoet aan de hoge kwaliteitsstandaard die Schiphol haar reizigers wil bieden.